Sizi daha çok merak ettirecek bir giriş yaparsak. Google organik sonuçlarda çıkan her 10 aramanın 1 tanesini direk etkileyecek büyük bir güncellemeden söz edeceğiz.

Peki Google’ın son 5 yılda yaptığı en önemli değişiklik diyebileceğimiz BERG güncellemesi alan adınızın yaşını, google aramalardaki sıralamanızı, içeriğinizi ve anahtar kelimelerinizi nasıl etkileyecek bu soruların cevaplarını bulalım.

En basit anlatımla arama motorları web sitelerini incelerken ve arama terimlerine göre arama yaparken bir takım bilgisayarların bizim dilimizi daha iyi anlamasına yönelik bir yenilik olduğundan bahsedebiliriz. Yani yapay zekanın artık belirli kelimelere değil o alanda yer alan tüm kelimelerin birbiri ile olan alakasını incelemesi ve anlamlı sonuçlar çıkarması diyebiliriz. Burada Google’ın amacı kullanıcı sorguları karmaşık ve incelikli hale geldikçe, doğru sonuçları vermeye çalışmasıdır.

Kullanıcı arama yaparken kullandığı kelimelerin özelliğinden çok beraber kullanılan kelimelerin birbiri ile arasındaki bağı yani günlük dilde sorulan soru ya da söylenen cümle olarak algılaması gibi kabaca belirtebiliriz. Örneğin Türkçeden örnek verecek olursak kime ve kimden kelimelerinin daha iyi anlaşılması ile cümlenin tamamı anlam kazanmış olacak.

Bu Güncellemeyi tetikleyen şey belkide google’da sorgulanan şeylerin %20’si gibi yüksek bir oranını sesli sorgular oluşturmaktadır. Bu da konuşma dilinin karmaşılığına bir çözüm sunmalı olarak düşünülmüş olabilir. Bu sesli arama oranının sadece bir kaç yıl içerisinde %50 gibi inanılmaz oranlara çıkması beklenmektedir.