TASARIMDA RENK SEÇİMİ VE RENK PSİKOLOJİSİ - Maksimum Web

TASARIMDA RENK SEÇİMİ VE RENK PSİKOLOJİSİ

TASARIMDA RENK SEÇİMİ VE RENK PSİKOLOJİSİ

Tasarımda renk seçimi oldukça önemlidir. Günlük yaşamımızda giydiğimiz elbiselerde kullanılan renkler veya alışveriş esnasında seçtiğimiz ürünlerdeki renkler bilimsel olarak insan psikolojisini yansıttığı ve etkilediği bilimsel olarak kanıtlamıştır.

Renklerin kişiden kişiye göre farklı hisler oluşturmaktadır, markalar bu renkleri kullanarak sizleri psikolojik etkiliyor. Örneğin; bir AVM katında dikkatinizi neden kırmızı çeker? Ya da İlaç ve sağlık şirketleri neden mavi ve yeşil renkleri tercih eder?

Bilinen firma ve ünlü markalar tasarımda renk seçimi ve renk psikolojinin farkında olarak, logolarını bu renklere göre şekillendiriyorlar. Tekrar örneklendirecek olursak Coca-Cola’nın kırmızı kullanması, Nickelodeon’un sarıyı, HP’nin maviyi seçmesi gibi hepsinin bir sebebi var. Aslında bu renklerin altında bir mesaj var…

Renklerin Psikolojik Olarak Bize Hissettirdikleri

Peki, renkler psikolojik olarak zihnimizde neyi hissettirir?

Mavi çoğu zaman gücü ve güveni hissettirir. Sarı iyimser olmayı temsil etmektedir. Bu iki renk bir arada kullanılırsa iyimser ve dost olan güvenilir bir markayı ifade etmektedir.  Yeşil ve tonları sağlığı ve gelişimi, kahverengi ise dünya evi, kırmızı yoğun duyguları, mor rahatlığı, beyaz saflığı, siyah cesurluğu hissettirmektedir.

Tasarım oluştururken kullandığınız renk tonu da önem taşımaktadır. Yanlış renkler veya renk tonları seçerseniz verdiğiniz mesaj iletilmez. Renk seçimi yaparken rasgele renk seçilmez.
Renk çemberi kullanarak seçtiğiniz renklerin yan tonları veya farklı uyumlu renkleri otomatik olarak alabilirsiniz.

Eğer renk konusunda bilginiz yoksa ise buradan yardım alabilirsiniz:

https://flatuicolors.com
http://paletton.com

Bu web sitelerini kullanarak oluşturduğunuz markaların logo ve tasarımlarında renk uyumları sağlayabilirsiniz.

Ünlü Markalarda Kullanılan Renkler

Markalar vermek istediği mesajı renkleri ile bize iletiyorlar. Örneğin, yemek, kiralama şirketleri gibi hızlı tüketim sektöründe kırmızı, turuncu-sarı renkler heyecan ve gelip geçicilik gibi, sağlık-hijyen-temizlik-kurumsallık gibi ürünlerde mavi ve yeşili tercih ediyorlar.

Gri: Ciddiyeti temsil eder.
Siyah: Gücü ve tutkuyu temsil eder.
Yeşil: Doğayı ve rahatlığı temsil eder.
Mavi: Kurumsallığı ve sağlığı temsil eder.
Mor: Rahatlığı ve nevrıtik duyguları temsil eder.
Kırmızı: İştah açıcılığı ve kan akış hızını yükseltir.
Turuncu: Enerjiyi yükseltir ve mutluluğu, gülümeyi temsil eder.
Sarı: Geçiciliği temsil eder.
Beyaz: Saflığı temsil eder.