SOSYAL MEDYA UZMANI NEDİR? » Maksimum Ajans

SOSYAL MEDYA UZMANI NEDİR?

Sosyal Medya Uzmanı Nedir ?

Günümüz gelişen dünyasında artık işlerimizin pek çoğunu internet ve bilgisayarlar aracılığıyla hallediyoruz. Artık markalar, kişiler, kurum ve kuruluşlar da reklam, duyuru, bilinirlik gibi belli kitlelere ulaştırmak istediklerinde çok büyük oranlarda interneti kullanıyorlar. Sosyal medya uzmanı tam da bu noktada devreye giriyor. Elindeki verileri geliştirip, zenginleştirerek belirlediği kitlelere en etkin şekilde ulaştırmak, farkındalık ve ses getirmekle sorumludur.

Sosyal medya uzmanı nedir? ” sorusunun cevabını aldıysanız şimdi de “sosyal medya uzmanları tam olarak ne yapar?” sorusunu cevaplayalım.

  • Kurum, kişi, markaların sosyal medya hesaplarını yönetir, içerik ve blog girerler.
  • Markaların bilinirliğini arttırıp, yaptıkları uygulamalarla göz önünde olmalarını sağlarlar.
  • Belirlenen kitleyle marka/kişi/firma arasındaki bağdır. Gerektiğinde adına çalıştığı kişi veya kişileri bilgilendirir, yönlendirir.
  • Rakip firma veya kişileri inceler, onlar hakkında fazlaca bilgi sahibi olur.
  • Bir sosyal medya çalıştığı markanın kitlesini iyi analiz edebilmeli, iyi tanımalıdır. İçeriklerini ona göre oluşturup, reklam kriterlerini ona göre belirlemelidir. Kullandığı dil, grafikler, başlıklar, stratejiler kitleye hitap edebilmelidir.
  • En önemlisi ise başarılı bir sosyal medya uzmanı her geçen gün kendini geliştirebilmeli, yenileyebilmeli, eğitim/sertifika programlarını takip etmelidir. Sosyal medyanın her geçen gün güçlenerek büyüdüğü günümüzde her zaman için sosyal medya uzmanlarına ihtiyaç olacaktır.

Sosyal Medya Uzmanı;

  • Tüm platformları takip etmek zorundadır. Özellikle Instagram’da rakiplerinin reklam stratejilerini iyi anlamalı, hedeflediği kitleyi iyi tanıması gerekmektedir.
  • Takipçilerini sürekli bilgilendirmesi gerekir. Sürekli güncel bilgiler vererek markanız ve kampanyalarınız ile ilgili paylaşımlarda bulunmalıdır.
  • Doğru stratejiler belirleyerek etkileşimi arttırmalıdır.
  • İlgi çekici olmalıdır.
  • Doğal ve samimi olmalıdır.
  • Ürünler ve hizmetler herkese hitap etmeyebilir. Pazarın yönünü belirlerken hedef kitleye özel içerikli bir strateji uygulamak uygun olacaktır. Hedef kitlenize özel bir pazarlama stratejisi tanımlayarak sosyal medya platformlarından hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.
  • Marka ve içerikte yenilik çok önemlidir . Sosyal medya mesajlarınızı duyurmak için çok önemlidir. (Facebook, Instagram, Youtube…) Hedef kitlenizin odaklandığı platformları belirleyerek reklamlarınızı sunabilirsiniz.

    Sosyal medya ile alakalı daha fazla yazımıza ulaşmak için blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.