SOSYAL MEDYA PLANLAMASI - Maksimum Web

SOSYAL MEDYA PLANLAMASI

blank

Sosyal Medya Planlaması Nedir?

Sosyal medya planlaması, bir işletmenin, bir markanın veya bir bireyin sosyal medya platformları aracılığıyla hedeflenen kişilere mesaj göndermek için sosyal medyanın nasıl kullanılacağını anlama sürecidir. Bu süreç bir plana dayalıdır ve biz buna sosyal medya planlaması diyoruz. Telefonunuzda kullandığınız onlarca uygulama ile  tüm dünyanın sizi tanımasına imkan sağlayabiliyorsunuz. Günümüzde sosyal medya uygulamalarıyla merak ettiğimiz her şeye en kısa sürede ulaşabiliyor, insanlarla en hızlı şekilde iletişime geçebiliyoruz. Peki hal böyleyken markalar ve işletmelerin de sosyal medya kullanmaması ve sosyal dünyada var olmaması beklenebilir mi ? Sosyal medyada kendini gösteremeyen ve planlaması başarısız olan şirketler ve markalar ne yazık ki artık pazarda yer bulmakta zorlanıyor hatta kayboluyor. Pazarda hedef kitle artık Y ve Z kuşaklarıdır. Bu kuşağın insanları internet çağında büyüyüp yetiştikleri için beklemeye tahammülleri yok ve eski yöntemler onlar için kabul görmüyor. Hızlılık ve farklılık onların seçimlerinde büyük etken. Sizi bu hız sevici müşterilerinize kolaylıkla buluştururken başka ne gibi faydalar sunar inceleyelim;

  • Hedef kitlenize çok hızlı ulaştırır ve aynı şekilde geribildirimler almanızı sağlar
  • Marka kimliği oluşturmanıza ve sosyal medyada markanız bir kişi gibi kabul görür.
  • Farklı görsel ve yazılı içerikler ile şirketinizin farkını ortaya çıkarır.
  • Aylık raporla sayesinde ne şekilde geribildirimler aldığınızı en doğru şekilde ortaya çıkarır.
  • Kriz yönetimini etkili bir şekilde yönetir.
  • Sosyal medyadan gelen etkileşimler sayesinde takipçiler ile sürekli iletişimde olmanızı sağlar.

İzlenecek Stratejiler:

  • Keşif
  • Rakip Analizi
  • Hedef Kitle Analizi
  • İletişim Diliniz
  • Temanız
  • Sosyal Medya Platformu Ayrımı
  • İçerikleriniz

Sosyal Medya Planlaması Oluştururken Kendinize Soracağınız Sorular:

  • Hedef Kitlem Kim?
  • Hedef Kitleme Nasıl Hitap Etmeliyim?
  • Bütçem Ne?
  • Hangi Platformlarda Bulunacağım?
  • Bulunduğum Platformların Her Birine Ne Kadar Zaman Harcayacağım?
  • En Uygun Zaman

Sosyal medya ile ilgili daha fazla yazıya ulaşmak için blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

blank
blank