SEM VE SEO ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?

SEM VE SEO ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?

Eğer dijital pazarlama veya dijital alanlar ile ilgileniyorsanız, SEO ve SEM kavramlarına zaten aşina olmalısınız. Bu optimizasyonlardan yararlanıyor olmak, markanızın internet sayfasında paylaşımlarda bulunurken, paylaşımlarınızın, rakiplerinizin web sitelerinin önüne geçişine ve size kazandırmasına destek olur. Sayfanızda ulaşacağınız organik trafiğin artmasına yardımcı olur.
SEO (arama motoru optimizasyonu) ve SEM (arama motoru pazarlama) benzer ve bazen birbirlerinin yerine kullanılan ifadelerdir. Aslen bu optimizasyonlar farklı hizmetlerdir. Bu iki sözcük her ne kadar birbirine benzese ve birbirinin yerine kullanılsa da işlevsel olarak birbirinden çok farklı terimlerdir.
SEO; web sitenizin arama motorlarında organik arama ile sitenizin üst sıralarda çıkmasına yardımcı olan bir taktiktir. SEM ise ödeme listeleri ve diğer arama motoru ile ilgili hizmetler gibi mevzular içerir.
Bunlar ayrı yöntemlerdir fakat pazarlama mevzusunda birlikte kullanılan stratejilerdir. İnternet pazarlamacılığında başarılı olmak istiyorsanız, bu iki yöntemi aynı anda kullanmanız gerekiyor. SEM ‘in SEO‘ ya oranla dönüşü oldukça süratlidir fakat organik sonuçlarda mutlaka SEO çalışmalarına ihtiyaç duyulur. SEM ve SEO arasındaki farklardan en önemlisi ise arama motoru optimizasyonu , arama motoru reklamcılığına oranla çok daha düşük maliyetlidir. Bu konuda eklenecek çok fazla madde ve mevzu vardır fakat genel olarak bakacak olursak biri doğal ziyaretçi ve uzun ömürlü bir popülerlik sağlar, SEM çalışmaları çok kısa sürede size dönüş sağlar fakat reklamların sürmesi sizin bütçenizle ilgilidir.