CRM Nedir? - Maksimum Web

CRM Nedir?

CRM Nedir

Customer Relationship Management yani kısa adıyla CRM programları isminden de anlaşılacağı gibi Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemidir. CRM programları müşterilerin kaydını tutan, kurum içi iletişimi iyileştiren, iş ve iş süreçlerini takip etmeyi sağlayan yönetim programlarıdır. Bunun yanında sektöre göre farklı iş ve işlemler yapabilir. Yazımızın devamında CRM nedir tam olarak anlamak ve detaylı olarak inceleyelim.

CRM Nedir ve Ne işe Yarar?

CRM Programları ve uygulamaları müşteri yönetim sistemleridir yani müşteri ve kurum birbirleri arasında veri alışverişi yapmayı ve verileri tutmayı sağlar. Örneğin bir teknik servis CRM programı sayesinde müşterinin onarım için bırakmış olduğu cihazın arıza kaydını, onarım durumunu, onarım ücretini, müşteri onayını tek bir noktada toplayabilir ve ilgili kişiler bu bilgiye tek tıkla ulaşabilirler. Bu sayede kurum içi iletişim güçlenir, konu hakkındaki bilgiler tek bir noktada toplanır ve bilgi kirliği engellenir, müşterilere hızlı dönüşler sağlanır ve olumlu sonuçlar elde edilir. Ayrıca müşterilerin bilgileri ve yaptığı işlemler de arşivlenerek müşteri hizmetleri kalitesi arttırılabilir.

 

Kurum İçi Analiz

CRM Programları kurumların gelişmesi açısından da büyük bir öneme sahiptir. Öncelikle iş süreçlerini hızlandırması ve zaman yönetimini detaylandırması iş gücü kullanımını önemli ölçüde iyileştirecektir. Müşterilerin işlem kayıtlarından çıkarılacak analizler sayesinde işin işleyişi konusunda değişimler yapabilirler ve iş yoğunluğuna göre iç yatırımlarını etkili bir şekilde yöneterek tasarruf sağlarlar.

Özelleştirilmiş CRM

Her sektörün çalışma şartları, işleyiş biçimi farklıdır ve kullandığı CRM programı kurumun bulunduğu sektörün isteklerine cevap vermelidir. CRM Programları seçerken özelleştirmeye açık, belirli bir sektör ve iş grubu için yapılandırılmış olanları tercih etmeliyiz. İşimizle uyumsuz CRM programları kullanırsak net veriler elde edemeyiz ve kurum içi karmaşaya neden olabiliriz bu nedenle özelleştirilebilir CRM programları tercih etmek en iyi sonucu verecektir.

Maddi Tasarruf ve Zaman Yönetimi

Kurum içerisinde bütün personellerin ulaşabileceği CRM sistemleri kurmak zaman ve maddi açıdan tasarruf sağlayacaktır. Yapılan işlerin kayıtları tek bir panelin altında birleştiği için iç yönetimi daha da güçlendirir ve işlerin kontrollü yürümesini sağlar. Görevlendirmeler de tek bir noktadan yapıldığı için yöneticiler ve personeller de zaman yönetimini sağlamış olurlar. Ayrıca kurum içindeki evrakları dijitalleştirdiği için de maddi tasarruf sağlar.

CRM programının faydaları